tisdag 9 april 2013

När luften går ur en....


Tidigare idag så hade vi jobbmöte. Där vi tar upp allt som händer runt omkring oss på jobbet men även utanför. Detta möte va inge roligt. Snart kan man lika gärna flytta in på jobbet, för man är ju ändå där jämt. Har funderat förut på vad för slag liv jag lever, om jag vill fortsätta i samma harvande spår. Eller om jag ska försöka bryta mig loss och hitta en ny väg. Då jag absolut inte har någon gnista kvar, när det kommer till jobbet.

Jag vill så gärna hitta något annat, ett jobb helt utanför det jag jobbar som nu. Även om jag verkligen gillar det jag gör, så vill jag bort ifrån denna arbetsplats. JAG utvecklas inte längre, utan håller på att bli en stofil som de övriga gnäll gänget.

Dock så är arbetsmarknaden idag inte den bästa, just nu. Jobb växer inte på träd. Det krävs ev en utbildning. Och jag är inte så säker på att maken min skulle gå med på det. Men snart måste jag bestämma mig för så här går jag under. Både som arbetskollega och som livspartner.

LIVET är för kort, man ska leva också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar