söndag 21 april 2013

Mossa i gräsmattan.



Inspekterade gräsmattan idag för första gången. Och upptäckte till min fasa att i stort sett hela baksidans gräsmatta, är kraftig borta och mossan klivit fram istället. Inge vidare alls. Så jag googlade lite på detta,  hittade denna kanon sida. Har jag sagt att GOOGLE är ett fantastiskt verktyg.

http://www.olleberg.nu/

Här kan man få massa bra tips på hur an hjälper sin gräsmatta när det är vissen och grå. Så imorgon lär ju jag åka till Boländerna och fixa lite av dessa saker. För jag ska absolut inte ha mossa i min fina gräsmatta.


Vissen, tror dock att den bara behöver lite mera näring och vatten. Som om det absolut inte har regnat nog ifrån förra året. 




All snö är nu försvunnen på hela tomten vilket är så härligt. Jag spatserar bara runt nu och klipper ner lite av över vuxna buskar och väntar på att få börja på allvar. Jösses vad det kliar i fingrarna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar