söndag 27 juli 2014

Framtids projekt närmare en lösning eller INTE!

Åskan dundrar och regnet öser ner utan för. Barnen har kompisar och jag kan i lugn och ro sitta här och planera vidare. Efter vi har fått i ordning köket är det absolut sista kvar nere, är förvaringen i hallen. Jag har suttit och titta på olika förvaring men kommit mer fram till det optimala för oss blir nog ändå denna. 


Dock vill jag inte bygga ända fram på vägen. Utan funderar på att ha någon hylla där telefon också vidare kan stå. DOCK har jag inte löst ännu hur vi gör med ELEMENTET som finns där. Är ju inget vi kan ta bort utan det behövs ju på sin plats. Men jag vill ju inte ha det som det är i dag. Har varit runt och frågat men får inget bra svar som vanligt. Önskar fortfarande att det fanns en butik där man kunde rådfråga designer, snickare osv. Få hjälp av professionella med en tanke till verklighet. Sen kan vi bygga den själv men jag behöver inputs ibland här och där.

Ikea är INTE svaret på allt här i världen kan jag säga. Även om dom har bra grejor.


Lite väl mörk bild men ibland strular blixten i min kamera konstigt nog. Vet många som bygger in hela sin trapp och har som ett litet extra rum. Det är ju jätte bra lösning, men jag vet precis vad vi gör med ett sådant utrymme. Man slänger in och stänger dörren, fixar det sen mentaliteten hägrar starkt här. NEJ jag vill ha en lösning där vi inte kan göra sånt. Tvungen att skapa ordning gillar jag. Struktur och var sak på sin plats.

Får fnula vidare på elementet. måste ju gå och lösa på något sätt helt enkelt. Tar gärna emot tips och ideer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar