lördag 12 juli 2014

Sorgen, förbannad och uppgiven


Som jag har jobbat med dessa förbannade gurkor i mitt växthus. Gav jag med mig när jag bara fick 1 kvar att fortsätta med. Men i morse när jag kom ut hade den nästan dött. Dessutom är den fullt av spinn som kanske kan sprida sig till övriga växter. Så jag bestämde mig där och då att ta bort den. Nu ger jag upp med detta. Nästa år blir det inge odling i växthuset. Lägger mig på pause tills intresset ev börjar igen.


Myrorna har dessutom byggt bo och gångar under plattorna, nää inge roligt längre att hålla på. Nu har jag bara massa tomater, chiliplantor och paprikor kvar. Hade tänkt så sallad i kruka där inne för att slippa dessa äckliga snäckor över allt. Men jag vart lite snål som vanligt, men ångrar mig ju nu igen. Ska fixa krukor när jag börjar jobba igen. Så allt blir enhetligt och snyggare ut. 


Önskar mig ett större växthus där man även kan få plats med en hyvsat stor matgrupp. Vore så nice, min största dröm kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar