söndag 1 mars 2015

Felklippning *bra att ha hemma tips*


Igår skulle jag passa på och klippa dom lustiga marsvinens klor medans sonen gjorde rent deras bur. Men dom kan ju inte hålla sig stilla så utan med avsikt klippte jag ena så den började blöda. *gagaaaaaa* Tur att vi har blodstillande pulver, för jösses vad dom kan blöda dessa små.

Har gjort detta misstag ett par gånger nu så jag är rätt säker på hur man inte ska göra. Men efter som det är djur och inte går att styra så går det helt åt skogen ibland. *suck* Blir lika rädd varje gång det sker, skit nojig och springer efter burken hysteriskt. Minns fortfarande första gången jag klippte tokigt. Sonen skrek att jag har mördat hans marsvin. Gud vad jag försökte få detta djur vara still så att den inte skrapade upp och blödde vidare. Samtidigt trösta 3 stackars barn som såg begravning framför sig.

Med en otröstlig son som grät sig till söms, åkte jag in i akutläge till Ultuna för att få hjälp på sen kvällen. Vilka hjältar, dom stoppade på lite blodstoppande pulver och vips slutade blodet droppa. Snacka om att jag kände mig snopen på hur fort det gick. Kostade gratis dessutom, jag som hade räknat 1000 lapparna på vägen in. Fick namn på burken, tackade och bockade och grät mig hela vägen hem av glädje tårar.


Idag så vet jag *exakt* var denna lilla burk står. Är min räddare i nöden. Bra att ha grej kan jag lova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar