fredag 13 mars 2015

Ny bok i mina händerna.


Har länge velat läst denna bok och funderat på att lånat den via bibblan. Men den är omåttligt poppis och väntetiden ganska lång. Men min mamma hade köpt in den som pocketbok och jag fick första tjing på att läsa den. Jihioooo låg här hemma och väntade på mig när jag kom hem ifrån jobbet. Vet ju vad den redan handlar om, har sett den på teatern med fd arbetskollegor. 

En bok jag vill ska läsas av mina tjejer, när dom blir så pass stora att dom förstår vad det handlar om. En bok som jag önskar rekommenderas ut i klassrummen av lärare till tonårstjejer. En bok man ska ha med sig i ryggen, i åtanken att det finns riktigt ondska utan husknuten.

Såg i unt att ett nytt fall där en liten pojke försöktes luras in i en bil av okänd/a personer. Så hemskt man kan ju undra vad dessa människor ska göra med barnet? Samtidigt som jag blir så arg och upprörd av nyheten och önskade att man fanns där och kunde nita dom direkt på plats. Tala om att ge fan i våran framtid, för det alla våra barn är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar