torsdag 5 mars 2015

Tanken som räknas!


Här om dagen kom min fina son hem med något han har gjort på slöjden till mig. Blev så glad över denna skylt, då det är mitt förflutna som jag inte har tid för just nu. För er som inte vet vad detta är kan jag berätta, att den påminner om  Zeldas sköld (tvspel - nintendo).

Jag är en riktigt Zelda nörd, har alla spel och konsoler som finns, dock har jag inte haft tid på länge att plöja dessa igen. När barnen var små, ibland när dom var sjuka satt jag och spelade med dom bredvid  mig sovandes i famnen på en madrass. Men nu hinns det inte med. För mig så är spelandet ibland ett slags balsam för min själ. En tid då jag inte behöver tänka på allt omkring mig utan bara få slumra iväg på äventyr någon annanstans.


Funderar på om denna fina skylt ska få hängas upp på väggen där uppe. Har ju saknat lite tavlor osv där. Hmm kanske det, ska bara hitta den rätta platsen först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar