måndag 18 mars 2013

Fundersam

Jag är inte direkt nojig som mamma, inte som jag själv upplever det . Men idag så har M varit riktigt risig, med hög feber och en hosta som inte är av denna dag. Dessutom så vägrar hon att äta, smaka går bra. Den lilla läsk som finns funkar men hennes smaklökar har nästan tappat sitt jobb.

E har också varit risig, dock med huvudvärk. Så idag har jag haft min morgon rock på mig i stort sett hela dagen. Själv klart med mys kläder på under. Vi har nog sett var ända disney film som går att se av de nyare sorten. Vilket inte är så lite, kan jag meddela.

Jobbigt att vara ensam när ens barn är så dålig. Tanken på att om det skulle hända något och vi verkligen måste in med henne. Så vill jag inte lämna mina andra 2 helt ensamma. Jag har fantastiska grannar, men här får jag en smäll i nacken av att jag är deras mamma, dvs mitt ansvar. Må vara gammal tänk, men jag har alltid haft den känslan. Vet inte varför.

Bra att ha sugrör hemma när man absolut inte orkar knapp lyfta glaset själv 

 Barnen fick soppa till lunch

Min lunch, kalkon och vanlig sallad med lite dressing på.


Men dagen har inte bara varit jobbig, vart så full i skratt åt våran katt, tokiga katt. Han är mat tokig så i mildans grad att han gör nästan vad som helst för att få mera mat. Stod och kastade kalkon resterna och vänder mig om till bordet för att hämta mer. När jag vänder mig om igen emot sopphinken sitter herr katt där och slitit ur kalkonen.*S* Hungrig kisse.

 Favo platser direkt när man kommer in. *Hallo!! MAT*

Får man något så slickar man rent skålen och gärna golvet också. 

Nöjd och belåten på favo stället, vill helst vila ifred. *stick*


1 kommentar:

  1. Kära du vilken otur att de blev så sjuka när du är själv. Hoppas att det vänder under dagen!
    Kram!

    SvaraRadera