fredag 8 mars 2013

Internationella kvinnodagen

Idag är det en speciell dag, för mig,dig och alla andra kvinnor som finns i våran värld.
Så ett stort GRATTIS på oss, vi är bäst och oersätterliga. Även fast karlarna inte tror så. * ;-D *

Maken kom hem med triss lotter till mig, tyvärr ingen vinst denna gång. *suck*

Härliga fredag dessutom & med sonen hemma som kunde hjälpa till med förberedning av kvällsmaten är inte helt fel. En favorit rätt i vårat hus även om den kanske inte ser så aptitligt ut på bilden. Kyckling i lergryta var dagens kvällsmat. Inte alls så svårt men tar sin tid bara.


Lägg lergrytan hel täckt i kallt vatten, 10 min.
1 hel kyckling
1/2 dl matolja
1/2 dl chilisås
1 krm cayennpeppar, 1krm curry
1 tsk salt, 1 msk soja
1 äpple eller annan hackad frukt jag tar ananas
1/2 dl hackad lök

Blanda ihop alla ingredienser i en skål. Lägg kycklingen i lergrytan och häll över såsen. Sätt på ugnen när du ställer in lergrytan. Sätt ugnen på 225 grader. Tar ca 50 min för tinad styckad kyckling. Vi har i betydlig i mer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar