lördag 16 mars 2013

Kalkon

Jag köpte en fryst kalkon för ett tag sedan. Tanken var att vi skulle ha den till Amerikanska Kalkon dagen. Men då blev vi bort bjudna på middag hos goda vänner. Så Kalkonen har legat en stund i frysen. Men igår när jag vaknade så bestämde jag mig för att NU, denna helg ska vi fixa denna.



Barnen har tjatat om denna kalkon länge och undrat när, tänk vad glada dom blir idag. Men hur tillreder man en kalkon??? Enligt massa recept ska man ha stuffing, men allt innehöll sånt som jag absolut inte får äta. Dvs nötter och äpplen. Så vi tog en vanligt stek påse, som vi brukar använda till kyckling ibland.

Kalkonen blev jättegod, lite torr så vi miss bedömde tiden lite. Men något som absolut går att fixa till nästa gång. Barnen åt med en god aptit och tänk hör ni, det vart massa över. Inte vanligt i detta hus. Vi serverade kalkonen med sallad, pommefrite och bea-sås. Jag åt kalkon och sallad, då jag inte är så förtjust i dessa pommefrite. I morgon blir det kalkon pasta sallad till lunch. *mums*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar