lördag 2 mars 2013

Mars månad, vårens månad.


Äntligen härliga MARS. ÅÅÅ vad jag längtar så efter VÅRENS återkomst i år. Förra sommaren var kall och inge vidare, hösten var okej. Men vintern har varit kall och lååånnnngggg nu.
Men jag kan nästan höra hur de knakar i trädens grenar, hur dom förbereder sig för att få börja slå ut igen. På nyheterna har redan första pollen prognosen kommit, i södra sverige. *YHEE*

Jobbat helgen och passade på att fixa mina mediciner för att rusta min kropp för vårens ankomst.
Har björk, 3 olika sorters gräs, alla stenfrukter, damm och kvalster  i min allergi. 
Ändå så är VÅREN min bästa årstid *ever*


Bilvägens snö är borta & man kan verkligen ser dag för dag nu hur snön börjar försvinna ute på åkrarna. Hur väggrens börjar visa sig, om en tid kommer dom snart vara fulla med tussilago. Barnen som kommer hem med första buketten, finns det något härligare än de.
*NEJ!!!*

Hur gräset kommer fram ur gräsmattan och allt ute blir åter grönt igen.
ÅÅÅÅÅÅ vad jag *längtar*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar