onsdag 20 mars 2013

Kärt återseende

Sent igår kväll kom dom äntligen hem, maken och arbetskollega. Flyg resan hade gått bra, men det var skönt att komma hem. Barnen hade en önskan att få vara vakna tills pappa kom hem. Men den sista dvs den äldsta knoppade in strax efter 21,bredvid sin mamma i soffan. :-)

Själv tycker jag det är skönt att ha honom hemma igen. Då jag har så grymt svårt att sova själv. Även om E har passat på att sova hos mig om nätterna. Så sover jag väldigt dåligt ändå. 


Med sig hem hade pappan köpt en flygfrakts godis låda var åt barnen, samt lite toblerone åt hela familjen. Dessa lådor såg vissa av barnen direkt i morse, och inspekterades ganska fort. 

Sjuktiden går vidare i huset, febern har gått ner men ligger fortfarande lite kvar, speciellt morgon kvisten och sent på kvällen. Förkylningen och hostan däremot hörs mer och mer nu. Meddelade jobbet igår kväll att jag kommer nästa vecka istället. Ingen ide att stressa på, sånt går inte i alla fall. Det är bara att rida ut stormen och hoppas att M blir frisk snart. Hon har varit ganska mycket sjuk nu på sista tiden.

Jag tror att vädret, dvs kylan har en hel del med allt att göra. Även om solen värmer lite ibland vissa dagar, så är det inte tillräckligt. Många är nog frusna och vinter trötta just nu.

*JAG KRÄVER VÅR OCH VÄRME NU*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar