lördag 21 september 2013

Att avsluta påbörjade projekt...

Är väldigt svårt i detta hus, speciellt på makens sida. Och sånt irriterar mig väldigt. Nog för att vi har 3 barn i olika åldrar som ska tjatas på när det gäller allt dom lämnar. Men han då!? Blir så trött på att ha ett 4:e barn, som drar fram allt möjligt och städar bara bort det viktigaste, resten låter man ligga och kanske tar frun upp det åt mig.

Blir JAG arg och säger åt honom så ber han mig bara att vara TYST. *morr* Så säger man inte till mig, då blir jag ju ännu argare. Skäller ännu hårdare och ännu mera irriterad och lätt retligare person.

Bild ifrån arla.se


Kvällens middag blev fläskfilé i teriyakisås, måste delas vidare ut till resterna i världen. *Grymt gott.*

600g fläskfile fin putsad och skruna i 1 1/2 cm bitar
margarin till stekning
1 dl vatten
1 msk kalvfond
1 msk japansk soja
1 dl teriyakisås
peppar & salt
2 dl matlagn.yoghurt
1msk maizenaredning för mörk sås
1msk bran farin
1 msk balsamvinäger
1 msk rostade sesamfrön

Stek köttet så att det får lite färg. Blanda samman alla övriga ingredienser i en traktörpanna el. gryta. Låt såsen koka ihop lite först. Lägg sedan in köttet i såsen och sjud på svag värme. Servera med potatis och en god sallad.

4 kommentarer:

  1. Det dära lät gott ! Receptet sparat och kommer testas nån gång :-) Å du - gnabb tjat å gnat förekommer i alla " Tomtebolyckor " - mer eller mindre. Fast sånt snackar man inte gärna om " öppet " lixom ju. ;-) / Laila.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hahahaa, jo gnabb finns det nog hos alla. Men jag får ju i stort sett ALLTID som jag vill. *fniss*

    SvaraRadera
  4. Men maten blev i alla fall god som detta fjärde barn lagade.

    SvaraRadera