lördag 28 september 2013

Shopping kan bli dyrt men härligt.

I morse till frukostbordet berättade vi för alla samtliga 3 barn att ALLA ska åka med in till Uppsala. Tänkte ta detta i sambandet efter E´s gympa slutat. Suck och stön, gnäll rop, låsas tårar brölade de stora barnen. Men varken jag eller maken tänkte vika oss denna gång. Skor, speciellt vinterskor står på agendan, samt så behöver gossen ha lite nya kläder.


Att börja på en större skola innebär också en helt annat klädsyn. A har aldrig bryt sig om sina kläder, men nu såg man att det har vaknat. Inte vad som helts duger, inget barnsligt mamma. Jag är ju snart tonåring fräser han inne på Stadium när vi kommer in. Efter massa provande och suckandes hittades till slut skor som passade dom 2 äldsta barnens smak. Spring byxor som alla andra har på orienteringen letade vi efter också. Hittade som tur var ett par svarta i rätt storlek. *pust* Dom dög på en gång efter att han provade och även testsprungit i dem.

 M´s vinterskor


 Nya inneskor och vinterkängor åt A



Nya kläder, så som byxor och tröjor vore bra. A suckade och följde surt vidare i till Cubus. Där hittades det 3 par byxor samt 2 tröjor och 1 tränings tröja efter en tid. Men nu får du vara nöjd mamma, jag är nöjd i alla fall säger A. Och jo visst är jag nöjd, han var med in och medans han gick runt och tittade på alla olika kläder & valde. Bevakade jag hans ansikt utryck. Nu vet jag rätt storlek och vad för sorts kläder han vill ha. Då kan jag åka in själv och plocka dessa när andan faller på. För fler kläder än dessa behövs verkligen här.

Medans barnen gick in på citygross för att handla godis, gick jag upp till nya Våla magasinets butik på ovansidan. Fint men alldeles för mycket folk för min smak. Löningshelg är det dessutom.




Middagen intogs på China garden i centrala Uppsala. Fira lite att A faktiskt följde med & hittade kläder samt skor utan några stor besvär. Sen är det väldigt mysigt att komma hemifrån och få gå en upptäcksfärd via centralstationen där det förklarades hur bussarna kom in osv. Liten börjar bli stor och nyfikenheten att ev be ge sig in till "stan" själv med kompisar börjar komma sagt nu. Tjejerna lyssnade dom också, men var mest intresserad av olika små fontäner som smyckade runt omkring på ett väldigt fint sätt. *Och jo vattnet var kallt*


Var sak har sin tid och tur är väl det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar