fredag 6 september 2013

Ibland så händer det ........


Våra husdjur behöver mat och självklart åkte vi en sväng till fäboden. Ett ställe jag varmt kan rekommendera när man ska handla mat eller små djur. Men när vi åkte förbi i förrgår var det semesterstängt, typiskt. Vad ska vi nu få tag i hö till marsvinen??? Väl hemma var det bara att gå ut och riva en jättehög med gräs. Smaskigt tyckte dessa djur förtjust.


Så idag på min lediga dag åker jag in till stan helt ensam, då ALLA mina barn går ju i skolan. *konstigt* Halvvägs så är vägen halvt avspärrad av en massa HÖ!!! Någon bonde i närheten hade transporterat ett hö lass och tappat ett par st höbalar på vägen. Men jag vågade inte stanna, då det var massa bilar som kom bakom och i möte. Hmm på väg hem funderade jag i alla fall i tankens värld att stanna denna gång. Men nja jag är alldeles för ärlig, så jag hoppades att dom skulle ligga kvar tills maken kom. Han skulle garanterat plocka. Så synd att jag inte hade min kamera med mig, denna gång. 


Och visst gjorde han det, 2 st hela hittade han vid vägkanten. Gissa om djuren blev överlyckliga. Hö är ju godast, även om nyplockat gräs är gott det också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar