söndag 2 mars 2014

förberedelse och oändligt besviken.

Gått och små funderat på vårat växthus och vad som skall vara i. Tittat i lite olika affärers utbud på fröer och handlat in lite smått här och där. Men när jag skulle ställa mig och fixa allting så hittade jag inga första krukor. Då går det upp ett glimmer i huvudet, ahhh jag slängde ju alla i höstas. Dom var ju så trasiga och verkligen gjort sitt. Lite snopet att komma på det när ens energi fanns för att starta odlingen.


Hmm så i söndags efter att jobbat färdigt, svängde jag förbi plantaget för införskaffa mig nya. Brukar inte gnälla speciellt mycket men oj vad dom har möblerat om. Och inte är det till någon fördel för kunden heller kan jag säga. Ser ut som typ ikea fast utan genvägar. Vilket gör att butiken blir astråkig i att gå, i alla fall för mig.


När jag väl tagit mig fram till själva så sidan, så upptäcker jag av min största besvikelse att det inte finns ordentliga drivhus längre. Utan bara tunna som så lätt gå sönder och räcker bara typ 1 säsong. Tog en avsmalnad för en billig peng. Får bli google och nätköp nästa gång el. kanske en tripp in till weibulls butik, om den nu finns kvar i Stockholm. Letade också efter en planterings bricka och hittade denna. Nja jag vill inte ha i kartong, visserligen hård kartong. Näää då letar jag någon annanstans. 


Lite tråkigt att gå där ifrån med bara 1 drivhus och några små så krukor. Jag hade ju räknat med att handla ordenligt. Jag älskar ju det här med odling, det är ju liksom min grej. Ska nog gå igenom mina grejor igen. Hade ju 2 st egna drivhus förra året..... borde ju finnas hemma någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar