måndag 24 mars 2014

Hur tänker man här????


Lunch med en släpkärra ger ju vissa begränsningar, helt klart. Och vad äter man om man inte vill ha hamburgare i våran stad? För sådana restauranger finns det ju typ överallt här. Nää lite mer nyttigare får det bli, så vi körde Subway. Maken ville vara extra nyttig och tog då sin macka med fullkorns bröd, bra tänkt.


Finns bra rabatt kupong i klubbrabatten som vi nyttjade. Dock när vi står där och ska betala får jag en fråga vilken chips påse eller kaka vi ska ha?? ÖÖÖ näää säger jag, men tar en lättsaltad chips påse. Tankarna far runt i huvudet på en gång. VARFÖR ska man ha sånt??? Snacka om amerikaniserat tänk. Och ju mer jag tänker på det, dess då mera irriterad blir jag. Är det så här vi ska lära våra unga och oss själva att tänka om mat. Ät en nyttig ruskigt god macka då är det helt okej att äta chips/godis efteråt.??


Jag kan förstå att folk har det svårt med sin diet och är man överviktigt kan det vara extra svårt att jobba åt det mera sunda hållet när snabbmats restaurangerna ser ut så här. Finns det ingen som har tänkt på bra mat fast på ett snabbt sätt? En mer nyttigare lunch som man kan ta med sig & äta snabbt och enkelt. Snacka om en ide som absolut skulle kunna slå hårt. 


Hmmm funderar vidare ju närmare vi kommer hemåt med vårat släp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar