torsdag 20 mars 2014

Ledig - städat..

Idag ska jag bara softa så är alltid min filosofi. Men så blir det aldrig! Har för mycket myror i benen, helt enkelt. Städade av huset via snabeldraken och plockat lite här och där. Så fick jag en infall att ta hand om våra blomkrukor. Tänkte bara fylla på jorden, men som alltid ska man ha otur. Innerkrukan gick sönder och allt jord föll ut över köksbordet.


Antingen så är det ett meddelande ifrån växten att nu var det dax för att få helt nytt. Jo tanken har ju funnits där, men har alltid velat haft en större snyggare kruka. Så i framtiden skulle det ske. Men så vill inte blomman just nu. Det första som rusar i huvudet är helvete vad mycket jord och den största delen föll som tur på tidningspappret. Men massor kom ner på golvet och sprids ordentligt ut jö! Men när jag sedan tog i jorden var den så torr och len nästan som svart sand som rann genom fingrarna. Fattig jord med andra ord. Så jag letade upp 1 ny kruka och plockade fram jorden jag har. Passar på att ta den andra också lika väl när man slabbar med jord.


Tänk vad snyggt det blev, inte direkt samma färg och storlek men det får duga så länge. Ser nästan ut som dom ser nöjda ut också. Blommorna alltså.


Fixar även M´s apelsin växt som hon sådde nu för ca 2 år sedan. Undra om vi får något på denna någongång. Vass är den i alla fall och väldigt fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar