söndag 23 mars 2014

Jobbhelg

Ååå orättvist att behöva gå upp 05:30 på en söndag morgon. höra dom andra snusar vidare i huset medans jag måste gå upp och göra mig färdig för avfärd runt 06. Marsvinen vaknar av  mitt lite onödigt klampande fötter. Låter glatt när jag kommer in i köket. för dom vet ju att dom alltid får något av mig. Fixar en morotsbit var åt dom som dom snaskar hög ljudt på.

Såå nu är jag färdig, vår jackan på dom med halsduk fortfarande. Så orättvist att dom får snusa vidare och jag ska iväg. Men jag är ju ledig i morgon - måndag, känns lite bättre av den tanken. Men bara lite, stänger försiktigt dörren och möts av en kylig fast härlig frisk morgon vind som hälsa mig välkommen ut.

Styr bilen försiktigt åt jobbet. Möter inte en själ ut, känns lite kusligt faktiskt. God morgon allihoppa där ute.

1 kommentar:

  1. Det var faktiskt synd om dig! Hoppas du haft en underbar ledig måndag!

    SvaraRadera