måndag 3 mars 2014

Letar, finner och starten gick idag.

Japp ledig idag, skulle åkte till Uppsala men jag orkade inte. Är så jäkla trött i kroppen, seg i huvudet och ingen lust till något alls. Så jag stannade hemma. Och degade mest framför nätet, letar efter olika saker till växthuset. Men så blev jag sur! Och gick ut i boden för att leta, maken hittade inte drivhusen sa han eller nja han hittade 1 & 1/2 men ena botten saknades. Trasig? Det har ju gått många veckor och dagar sedan jag rensade ur växthuset i höstas, hur ska jag komma ihåg det?


Men jag behövde bara sticka in näsan innan för så hittade jag det på en gång. Mitt ibland alla hans verktyg och annat skrot, låg det. nja lite trasig i ena hörnet men det få duga till årets start. Tjejerna kom hem och vi började plocka fram allting. Alltid roligt när don hjälper till och intresset är det inget fel på. Ska göra flera denna gång då jag måste ha något till plantbytar dagen. 


Men när jag står där och plockar fram mina fröpåsar inser jag ju att jag hade väldigt mycket redan hemma. *suck* att jag inte tänkte på det då? Tur i oturen men dom nya kan jag spara tills nästa år. Eller hur! Nja kommer nog göra samma tabbe igen då som nu. Så vi plockade dom påsarna vi tyckte bäst om, och började vårat jobb. Blir ju lätt rörigt när vi ska hålla på, tur att maken är på jobbet och kanske hinner jag städa undan innan han kommer. *Men bara kanske* men väldigt roligt också. 


Nu vart det 3 st gula plommon tomater, 6st gula paprikor, 8st gurkplantor och då med 4 olika sorter. Purjolök, romansallad, persilja, basilika och något mer..... Får se om det kommer något alls eller om vi ska så nytt om en stund. Jag börjar nu för att jag tycker det tar så himla lång tid för mina grönsaker att mogna och bli färdiga. Inte för att jag vill skynda på men det är ganska tråkigt att kunna plocka allting som bäst i mitten på aug. Då man gärna vill att säsongen ska lida mot sitt slut och jorden dom står i börjar bli dålig.


Min tanke i alla fall, få se hur den avlöper. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar