fredag 6 juni 2014

Bästa maken har jag!



Just nu sitter han på golvet i vardagsrummet och slipar för fullt. Sånt som jag absolut inte får göra då min astma blir jätte tung för mig. Snart ska jag få komma in och börja spackla, ååå jag älskar att renovera. Ändra om och fixa nytt till vårat hus. Tanken är att vi kör vita väggar och en av dessa väggar kommer att ev ha mörk stentapet. Vit, svart, grått och rött är ju de färger som går som ett ledljus igenom vårat hus. Bra färger tycker jag som funkar med alla andra färger också.

Kommer att måla väggarna även denna gång, är så grymt smidigt samt så är det så lätt att måla över när man tröttnat. Jämfört med att byta tapeter som aldrig finns snygga utav och är ett halv stort projekt.

Så detta är vårat projekt just nu.

Taket skall tas ner på bortre sidan av bilden och skarven ska fixats i ordning för uppsättning av innertaket igen. Vi återvinner taket alltså istället för att köpa nytt. Kommer även att kunna använda kökets tak när det rivs till komplettering i de rum där det saknas. Köket däremot får ett helt nytt innertak.


Väggarna ska slipas och spacklas slipas och sedan vitmålas. Så det smälter samman med köket.


Nya köksbordet står och väntar på sin tur. Får se när tiden ges till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar