onsdag 4 juni 2014

Nöjd med bra besked.

I mitten av förra veckan fick jag ett glädjande besked. Känner mig så stolt och nöjd över mig själv då och fortfarande nu. Tyvärr är allting inte riktigt klart ännu men i fram tiden kommer jag kunna avslöja allt. Däremot kan jag meddela att jag har fått posetivt besked ifrån hörsel läkaren angående mitt höger öra.


Var där igår tidigt på morgon innan jobbet och gjorde en massa undersökningar, så som hörselprov och elektrod kontroll. Fick träffa läkaren senare på em och få reda på resultatet. Plötslig dövhet kallas det. Man vet inte riktigt varför och hur det kommer sig. Men det man kan se var att alla impulser samt ytter och innerörat funkar. Dock så är det min högra öronsnäcka som står i obalans. Dom tror att det beror på en infektion/virus i örat som har gjort detta. Men riktigt helt säker är man inte.

Jag är ju inte döv utan hör bara mindre, ungefär som att ha en liten bommullstuss på plats. Hörseln har blivit bättre sedan jag sökte första gången och förhoppningsvis kommer jag att bli helt återställd. Men inget dom kan garantera. Och det finns inga mediciner som kan hjälpa detta heller. Skulle jag upptäcka att det blir sämre så skulle jag höra av mig omgående, annars bara leva vidare och hoppas på det bästa.

Tur att jag har mitt vänstra kvar det hjälper ju till. Samt så vill eller orkar jag inte lyssna kan man ju vänta höger sidan till. *fnisss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar