fredag 17 januari 2014

Dagens STORA spark.



Hur hjälper man någon så mår så dåligt av att inte få hjälp? När dom står där och får inga besked av sin läkare, svar som är bråskande att få. Kanske inte för läkaren att ge, men absolut för min vän. Att få höra orden att allting ser OKEJ är jätte viktigt just nu. Så man kan göra ett avslut och börja bearbeta det man har varit igenom. Få svaret att veta att man kommer att överleva att allting är bort NU. Är superviktigt, för ens själ, sinne, ja till och med för hela familjen sin man har.

Jag fortsätter att lyssna och trösta min vän som mår så dåligt, torkar dom tårar jag kan. Men allt går inte att torka bort. När man inte får en chans till att bearbeta sin ångest/oro. Just nu så är allting bra men oron att det kan komma tillbaka finns där och vart vänder man sig då?

Vi har i Uppsala en av världens bästa kirurg & team på just magcancer. Som vi absolut inte får komma till för att dessa jävla politiker & bestämmande landstigs råd är helt korvstoppade ända upp i ******.  NI borde SKÄMMAS alla ni som inte skyndar på ett avtal mellan akademiska & UCC. För det är jag värd som skattebetalare. Utan mig/oss så skulle ni inte sitta där ni gör.

Dessutom är det ju val i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar