tisdag 14 januari 2014

Sjukdoms tider - hög feber


I morse strax innan kl ringde så kom Mini in i vårat sovrum. Klagade på värk i magen, hon skynda sig till badrummet. Maken ville vara hemma så jag åkte till jobbet. Under arbetstiden ringde jag hem för att kolla upp mini. Inte för att jag misstror min make, men han är dålig på att uppfatta signaler ifrån barnen ibland. Speciellt när Mini har sin förkylnings astma på intåg.

Väl hemma igen så hittar jag henne i soffan sovandes i riktigt hög feber. Rasslig och inte alls sugen på att umgås. Men med lite lockande fick jag i henne lite middag. RIS älskar denna unge och det gick ner lite i alla fall. Skickade maken ner till affären för att handla lite läsk dvs coca cola, sprite. samt lite isglassar, då hon inte nämnd värt ville dricka något. Under tiden kröp hon upp hos mig och önskade att ha mamma hemma imorgon. Mamma är mysigare att ha när man är sjuk. Sitta i knä och bli riktigt ompysslad.

ÅÅÅ vad man känner sig stolt att få höra detta. Fick i henne i alla fall lite mera dricka och så avslutade vi kvällen med en isglass & clementin. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar