onsdag 21 maj 2014

Många järn i elden.

Har ju klagat på våran dåliga parkeringsmöjlighet på mitt jobb. Fick ett tips av en god vän om ett ställe där man kan hyra egen parkering. Hmm tog dock emot lite att gå in att anmäla sig, men många runt omkring mig har gjorde så  och är riktigt nöjda. Så jag tog mot till mig och gjorde en anmälan. Inom en snar framtid kommer maken att flytta med sitt jobb, hösten och vintern kommer. Då vill man inte stå där och ångra sig bittert vid parkerings letning. 

Fick ett mail svar samma em att jag stod som plats 44 i kön. 3 veckor senare nämligen i förra torsdagen ringer dom hem till mig och berättar att jag nu har 3 olika platser att välja på. Jag får helgen på mig att titta på dom via en pdf fil och svara på måndag. Så nu har jag en egen parkeringsplats. Känns grymt skönt att veta att jag inte behöver stressa 1 timme innan jobbet för att leta längre. Och sånt glädjer mig väldigt mycket. 

Dock ligger det lite längre bort så man får gå ca 10 min men det gör inte. Jag räknar lätt in det som en skön vardags promenad. Sånt är skönt efter jobbet att ha, få luft i lungorna och piggnar till innan man åker hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar