fredag 23 maj 2014

På jakt efter en bröllopskläder.


Vi har fått en bröllopsinbjudan av nära bekanta eller ja makens gamla chef och hans sambo ska gifta sig. Och jag har ju verkligen inget att ta på mig. Bröllop bör det ju vara inget vitt eller svart i övervägande färg. Och jag har bara sådan garderob nästan. Skulle in på ett 10 möte i morse, så efter det passade jag på att gå ner på stan och titta lite smått.

Frisören min hade hittat sina på Rådhuset och rekommenderade mig desamma. Har ju aldrig varit in där alls så jag strosade in där. Var ju inte lite kläder och olika butiker kan man säga. Men jag hittade till slut en jätte fin klänning som jag även kommer kunna använda vid flera tillfällen. Sånt gillar jag, kläder som är praktiska men även stil rena. Dessutom hittade jag klänningen i en jeans affär av alla ställen och till en väldigt bra peng dessutom.


Lunchen intogs på Munins sallads bar. Först tänkte jag ta med mig men så näääää idag ska jag inte stressa utan jag passade på att äta där istället. Jättegod sallad med ett underbart gott bröd och deras dressing...... den gillar jag skapt. Åt i godan ro tills min mobil som lever lite som den vill plingade till. I sms står det att min son varit i slagsmål på fm och åkt in på samtal. Hmmm kl är strax efter 13 och detta skedde runt 10 tiden i morse. Jag tuggade i mig de sista och avstod en mjukglass pga av min mätta mage. Försökte nå min make men det gick inte, så jag hastade iväg till bilen i en ganska bråttom fart.


På vägen till bilen funderade jag över sms och dess innehåll. Jag vet dock att min son skulle aldrig slå någon och om han nu gjort det så undrade jag verkligen vad den andra killen hade gjort. För min son slåss inte, han tycker inte om att slåss. Slänga med ord kan han, rapp och fort,  o igenom tänkt ibland också. Men inte så att det skulle leda till slagsmål. Nästan framme vid min bil ringer min son och vill bli hämtad, han är lindad på foten då han ramlade i skolans stentrapp.

Vi samtalade lite om bråket och vad som hade hänt. Och visst var det som jag misstänkte. Denna kille hade sagt några icke trevliga ord åt min son. Helt onödigt och bara så där, tron att vara cool bland sina klasskamrater. Dock så hade han nog inte räknat med att A skulle reagera genom att ta tag och säga ifrån. Killen slog min son i ansiktet och A blev så arg att han brottade ner sin motståndare. Han hade kunnat slagit honom men han ville inte, jag sa att han inte var värd det mamma. ÅÅÅÅ så stolt jag blev av att höra detta.

Jag, vi har en väldigt fin pojke/ung herre. Ett bra slut på denna vecka och helgen startar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar