torsdag 22 maj 2014

Packar stora väskan.


Miniväskan?? nä inte direkt. Nästan så jag själv får plats i.

Jag har ju äran att vara material ansvarig för M´s fotbollslag. Och då det var få tjejer från början så har dom slagit samman med dom som är ett år yngre. Men nu på sista tiden har det börjat droppat in flera och lagen är nu 2 enskilda. Fast dom tränar fortfarande ihop och stöd hjälper till vid matcher osv.

I helgen är det F05 som har match och då inte M ska vara med och hjälpa till så för packar jag i ordning laget´s matchkläder. Och ser att väskan kommer upp till träningen och förpassas till en av tränarna. Är lite pyssel att göra. Det är ju inte bara att kolla hela väskan utan varje lagspelare ska ha en match set och allt ska skrivas upp.


Redan när jag tackade ja till detta så hade jag tänkt ut hela logistiken runt omkring. Fixade in lagbok där allt ska bokföras. Så att det finns på papper hur många matchkläder det finns så att inget försvinner osv. Lite tidskrävande och samtidigt roligt för jag älskar att fixa med mina barn. Och så länge M spelar ska jag alltid ställa upp och hjälpa till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar