söndag 2 december 2012

1 Advent

I morse var det full aktivitet på våra små rara nissar. Frukost gjorde dem i ordning själva och jagade upp sin mor och far ur sängen med full fart. För enligt traditionen i huset så får advents säcken öppnas och ägaren få då ta sig en klapp, men bara när ALLA har ätit sin frukost. *snabb frukost*

En fröjd att se deras minner när dessa paket öppnas, farmor är bra klurig och påhittig som vanligt. Var barn har paket som är lämplig för dem och dess intresse.

Efter alla paketen öppnats och ringt till farmor/farfar och berättat samt tackat. Så fortsatte vi våran färd igenom huset för att ordna alla de små detaljer som INTE har blivit riktigt färdiga ännu. Sonens ena sida upplevs som "kall ras" det vid säga otrevlig kall luft som forsar in under dessa fantastiska lådor. När det dessutom är -11  ute, så upplevs hans rum väldigt kyligt ifrån den sidan. Och då spelade det ingen roll om värme fläkten står precis bredvid heller. Och under alla dessa år som sambo/mamma/gift, så händer det alltid saker när man blir heligt irriterad. Och givet viss även denna gång, då tog maken genast i tur med problemet, som nu är löst och helt bort. Tråkigt bara att man ska behöva få de humöret för att få saker och ting bli fixade, i detta hus. *morr*

Under tiden maken fixade kall raset så jagade jag själv ut till våran bod för att leta upp barnens tapeter. När vi böt fönster i deras rum förra hösten så blev det en lite rimpa under det nya fönstret som saknade sin tapet. Men icket, jag kunde inte finna dessa tapeter någonstans. *konstigt* För jag vet ju med mig att jag sparade lite för ev kommande behov. Däremot så hittade jag mellan dotterns andra vinterskor. *nöjd*

På eftermiddagen skulle sonen på sin aktivitet, så vi drog in resterande av familjen till Uppsala Centrum en sväng. Passade på att köpa lite julklappar, ÅÅ vad jag ångrade att jag inte kollade igenom saker på plats. Utan såg det vid inslagningen hemma. Nu måste jag åka in igen och byta, för en trasig grej vill jag inte ge bort i julklapp. *suck*

* 3 st julklappar
* 2 st nya advents ljus stakar "makens begäran"
* julgrans belysning med ledlampor
* ny ledlampa till ena advents stjärnan
* Godis till dekoration av peppar kakas hjärtan.
* nya skridskor åt tjejerna "ställ bara i 3 str"

Slöa som vi var tog vi middag på MAX denna söndag, sen for vi hem för att börja baka pepparkakor/hjärtan.

Istället för pepparkakas huset, barnens hängs upp i respektive rum.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar