fredag 7 december 2012

En stund i min ensamhet

Just nu så sitter jag och funderar ut bra julklappar till alla i familjen och släkten via de listor och tips vi har fått. Ingen lätt match direkt. Min bror och hans familj ville att vi skulle prova en ny grej angående julklappar denna jul. Så vi samlades hemma hos våra föräldrar allesammans och började med att bestämma prisklass först, sedan drog vi en lott var ur en bunke. Fick man en lapp med sin någon ur sin egna familj fick man dra.

Tanke med detta är att vi ska ge en julklapp till sin person och då ge något ordentligt. Istället för en massa "skräp" saker, som det så lätt blir när man har många i släkten. Jag personligen tycket att denna ide är väldigt bra. Vissa julaftnar har barnen fått hur mycket paket som helst och det har kostat nästan skjortan av en. Just för att jag inte vill ge någon "skräp" saker. Pengarna fullkomligt rullar ur händerna på en under denna tid, äckligt mycket tyvärr. Måste bli ett stopp av detta NU.

Jag har alltid velat att vi ska lägga mer fokus på att få vara tillsammans och ha roligt ihop mer och inte ha denna julklapps hysterin hela tiden. Klyschig jo jag vet, men ack så viktigt.

Dessutom så har mina barn så mycket leksaker och annat i deras rum. Ibland när en tromb har gått igenom där så tror jag nästan att alla leksaker ska fullkomligt ramla ur rummet deras. Så i år kommer det bara att bli nyttiga julklappar till barnen. *härligt*

I helgen ska alla dessa julklappar vara färdig inhandlade i detta hus, så jag kan mysa de 2 helger som är kvar tillsammans med min fina familj.


2 kommentarer:

  1. Det låter mycket klokt och förståndigt alltsammans! Själv börjar jag få lite magont för att inte en endaste klapp är inhandlad ännu.

    SvaraRadera
  2. Förstår dig Hanna. Inge vidare att ha sådan liggande över sig ju längre fram emot jul man kommer.

    SvaraRadera