söndag 9 december 2012

2:a Advent

Idag är det 2 advent. Barnen öppnade sina säckar som vanligt. Mellan fick en matte bok med de 4 räknesätten i, kanon bra för henne. Även mini fick en liknade fast i första paket. Så idag räknas det matte för fullt runt köks bordet. *gillar* Hoppas att intresset håller i sig.

I dag är vi bjudna till grannarna för advents fika, alltid trevligt. Men jag behöver komma iväg till Gränby Centrum och inhandla de sista klapparna vi inte hittade på stan igår. Men tjejerna vill gå på advents fikat och leka med sina kompisar så klart. *kluven* Sonen har avslutning på sin trampolin idag och vill gå dit så klart. Så jag ringt våra närmsta grannar och frågade om dem kunde ta med tjejerna dit så jag kunde få åka utan dem idag. Vilket gick så klart, tjejerna var överlyckliga och stutsade iväg ner till dem efter lunch.

Maken och jag körde bilen emot Gränby Centrum för att lämna mig sen skjutsa sonen till trampolinen. Vi skulle sedan samstråla på Gränby och fortsätta tillsammans sedan. OJ i min låda vad massa folk. Jag avskyr att gå och handla bland en massa folk. Men jag måste fixa detta NU, bara bita ihop och styra kosan dit jag skulle. Vi hittade nästan allting vi skulle, så när vi vände hemåt med sonen så kände jag mig SÅ NÖJD.

Dock har jag 1 sak kvar att fixa men det tar jag imorgon. Behövde komma hem till mitt google *fniss* för att hitta den/dem ev butiker där den saken fanns i. Orkade inte tuffa vidare bland folk havet och så hade vi ju tjejerna hemma hos grannarna.

Väl hemma gick jag över till grannarna och blev bjuden på en trevlig advents fika. Tjejerna hade mysigt med grannarna och allt hade gått så bra. Lite tjafs får man räkna med när 7 tjejer och 1 kille ska leka tillsammans. Men inget allvarligt i alla fall.

Nu sitter jag framför datorn med min kopp early grey special te med honung i och tittar nöjdsamt på alla inslagna paket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar