söndag 16 december 2012

Årets julgran inhandlad





Jag har ju misstänkt länge att vara allergisk emot gran. Och förra årets julgran fick stanna hos oss i ca 2 dygn innan jag gav upp. Hela halsen svullnar igen, ögonen och näsan rann. *suck* Men i år skulle vi fixa en "plast"gran istället. Både jag och min maken googlade massor på olika ställen men hittade inte riktigt det vi ville ha. Så idag åkte vi in till boländerna för att dels slipa skridskorna men även handla lite annat smått och gott. Vi var runt och tittade i stort sett alla affärer men var inte nöjd alls med de vi hittade. Mini skulle få en ny pläd att ha som täcke, hon kan inte sova med vanligt täcke. *svettas* Så vi gick in på Rusta.


Där hittade vi våran gran, helt okej och ganska lik dom vi brukar ha åren innan. Våra tidigare granar hämtar vi själva i skogen hos min farfar. Stora täta granar, nästan disney liknade gran. En otrolig lyx att kunna göra.

Väl hemma packades den upp för att få en närmare titt. Barnen var i extas och ville genast klä den på stuts & började släppa fram alla dekorationer ur jul lådan. Men med en film och chips samt godis skålen fick jag dem alla 3 att släppa den tanken och lovade att vi gör det på söndag em istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar