onsdag 12 december 2012

Oväntat val

Idag eller rättare sagt ikväll så ska mellan och hennes klass lussa för oss föräldrar. Så bra att fröken mailade ut förra veckan att dom får bara vara tomtar eller pepparkaksfigurer. Då klassen över är lucior, tärnor och stjärngossar. Då slipper man ha denna dispyt på morgonen om ev bytet situation. För sånt händer alltid i denna familj. Vi alla samlas i lokalen, betalar inträdde och sätter oss ned och inväntar deras ankomst.

In kommer en massa tomtenissar med tomtefar och tomtemor ur en dörr springa. Dörrarna öppnas och nu kommer LUCIA med levande ljus i håret, dessutom. Alla tärnor och stjärngossar har också levande ljus, en riktigt maffig entre så klart. Tänkte fota men våran kamera hade dåligt batteri, så typiskt mig att glömma sånt. *suck* Dock fick jag till 1 bild efter mycket om och men.

Men det var vacker sång stund och minnen ifrån min lucia som barn fladdrade upp lite då och då på ögon hinnan. De flesta sångerna kan man så klart. *vackert* Sen vart det gott fika och en härlig pratstund med de olika föräldrarna som satt bredvid oss.

Väl hemma så började jag planera minis lucia tåg och började plocka fram hennes kläder. Döm om min förvåning när hon säger högt och tydligt, att jag ska vara LUCIA i morgon. Jag berättar snabbt att någon lucia krona har vi inte hemma, tyvärr. Den vi har hemma är ganska trasig och både stor och mellan har alltid valt tomtenisse eller pepparkaka. Så därför har jag inte haft någon tanke på att skaffa en ny. Lovade att jag ev skulle hinna köpa en innan hon skulle lussa med sitt dagis i morgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar