lördag 1 december 2012

1 December

Imorgon är det äntligen första advent. Och i denna familj är det undebara farmor som kommer dagen förre, dvs idag, med adventsäck x 3 och den underbara saffrans kransen. När A var 2år så fick han 24st små klappar i en säck denna dag. Han förstod inte alls från början varför man först skulle öppna 1 klapp varje dag och sedan mängder en dagen och efter det var det helt slut. Det blev kaos utav dess like när julen var slut. Farmor förstod precis och gjorde om allting istället till en advents säck.

Både min make och jag har försökt att hoppa över detta men farmor är bestämd och så här vill hon göra för sina barnbarn. Barnen blir ju överlyckliga när dessa säckar kommer och jag tycker ändå att det är en FIN tradition hon har skapat själv. Dock vet jag inte hur jag kommer att göra när jag själv blir farmor/mormor.

Dagen till ära har advents stjärnorna & julgardinerna kommit upp i våra sovrum. Eftersom det är 1 advent imorgon. Katten M ville så klart vara med på bilden.

Dock har jag kastat ut alla advents stakar, dom hade alla glapp i kontakten och var inte direkt kompletta heller.

Nu på kvällen har vi mysigt med fondue och tittat på årets första julkalender avsnittet, mini skrattade gott åt spöksnoret. Just nu står maken och fixar våran egna pepparkakas deg. Receptet i år har vi tagit ifrån hemkarahannas sida.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar