fredag 30 november 2012

Monopol

Efter en mysig morgon så bestämde vi oss för mini och jag att dra oss in till Uppsala en sväng. Jag behövde handla lite inför det stundande pepparkakas bak som vi  hade i tankarna. Men kvällens middag behövde också ha lite mera saker för att få den fullständig.

Maken hade glömt att mini skulle vara hemma idag och alla hennes ytterkläder fanns kvar på dagis. Så jag tog mig en sväng förbi, går ju super fort. Och är dessutom ingen stor omväg, går toksnabbt. Trodde jag JA. Jag fastnade ordentligt strax intill skolan/dagiset. Nog för att jag kom loss själv men, AHHHAAAA vad arg jag vart. Att dom inte kan ploga ordentligt när väl snön nu dyker upp. Allt detta saltande gör ju att vägen moddar ihop och man är som bambi på hal is, dessutom.

Väl hemma i säkerhet påbörjade kvällens mat, lasagne. *mums*

Efter kvällsmatens intag så plockade maken och jag fram Monopol. Och det vart en riktigt rolig premiär spel runda. Se hur barnen försökte räkna dessa pengar, mini & mellan fick så klart hjälp. Men sonen och hans kompis klarade sig otroligt bra. Dock så vann maken efter ha fått tag i norrmalmstorg och centrum med massa hus på. Men det var ändå underhållande och absolut något vi kommer att spela igen inom en snar framtid.


En härlig start på helgens ankomst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar