onsdag 28 november 2012

Snökaos

Dem säger att snön är på väg och att det kommer då att bli snökaos ute i trafiken. Tänk att så säger dem nästan varje år inför denna dag. Och visst kommer det bli så, för många har inte satt på sina vinterdäck ännu. Vissa kommer att helt strunta i det för snön kommer ju strax att försvinna ändå. Själv så har mina vinterdäck varit på sedan förra helgen. Jag har inge lust att be ge mig ut i trafiken en tidig morgon och upptäcka att det är snor halt ute och jag kan inte stanna.

Men barnen längtar efter morgondagens väder. Märks på dem att det är tråkigt med slask väder och kläderna sina blir väldigt smutsiga och blötta på en gång. Ordningsam som man är och tack vare mina fina förvaringslådor så har alla 3 fått fram sina kläder till snöns ankomst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar