torsdag 15 november 2012

Bara till MIG....

I början på september så gnällde jag en aningen om de få kläder som finns i min egna garderob. Maken min tyckte att jag skulle ta de 2 kommande månaderna och investera en hel del kläder till mig själv för en gång skull. Jag älskar kläder men tycker inte om att gå i affärer och handla, inte till mig själv i alla fall. För jag tycker mig aldrig hitta det jag riktigt letar efter, när man väl är på min sida av kläder i affären. Tycker ofta att modet på kläderna inte alls är det jag vill ha heller. Också känner jag väldigt ofta, där utav mitt aviga shopping åt mig själv.

Men handen på hjärtat alla mammor som läser nu. Hur många gånger har inte vi/ni/man gått in i en klädes affär för att ev hitta något till sig själv & kommit ut med 1 eller 2 kassar till barnen istället. JAPP så gör även jag, för till dem hittar jag alltid någonting.

Gick igenom garderoben min för att få lite mera koll på vad jag faktiskt saknade, vilket visade sig vara en hel del. :-0. 2 par av mina jeans gick sönder i grenen, dem åkte i sopptunnan. Mina få t-shirts och linnen var så slitna och taskiga i formen, jaha. Och visst kan jag hålla med om att tvättmaskin äter omaka strumpor, men tydligen även mina trosor också? Mina behåar, hmmm behövde också uppdateras ordentligt tydligen.

AHHHAAAaaaahhaaaa Nu vart jag ju tvungen att faktiskt prioritera HELA mig själv, för kläder måste man ju ha på sig. Vintern är på väg och ingen direkt höjdare att gå i shorts eller kjol då direkt. Och vart hittar man boot cut jeans? Nu är det sådant mode med smala byxben ner till att man nästan inte får ur fötterna vid säng gångs. *morrrr*

Hittade jeansen ganska fort men behöver minst 1 par till inser jag nu. Resterande av kläder har jag handla ifrån min sons fotbolls klubb, som säljer underkläder i bra kvalite och till ett bra pris dessutom. Kanon att kunna hjälpa till och stödja olika klubbar på detta sätt och även få bra sak för pengarna.

Så nu har jag BARA de värsta kvar att införskaffa nämligen nya behåar. Vad hittar man sånt. Och där måste man dessutom ha tiden med sig utan en massa ungar som tycker livet är pest och pina. Vänta är något mina fina barn är allergiska emot, alla 3.

Men jag gör som jag alltid brukar göra. Skjuter det till framtiden, även om det inte är en så smart ide.






2 kommentarer:

  1. Vilket härligt beslut av maken!
    Jag kan tipsa om två ställen som lösning på ditt problem.

    SvaraRadera
  2. JA tack Hanna, dem 2 ställen vill jag väldigt gärna vet vart dom ligger.

    C

    SvaraRadera