fredag 23 november 2012

Uppdatering

Har länge letat efter nya te burkar hem till oss. Dom vi har hittade jag på LP varuhuset. Kommer ni ihåg den butiken??. Den låg där chillie ligger nu, för LÄNGE sedan. En riktigt skräp affär men som hade sina moments prylar ibland. I alla fall så har vi gamla burkar som dessutom hade julmotiv på sig där ifrån.

Jag har ju inte direkt "letat" utan mest bara kollat runt i alla affärer efter en lagom stor burk med lock och ser okej ut till utsidan. Var ju på Gränby Centrum förra veckan och jagade en blivande ny handväska och plånbok. Hittade i alla fall min plånboken på Åhlen´s, och gick ner till köks prylarna. Fråga mig INTE varför, men jag fick en känsla att jag skulle gå åt de hållet bara. Och där hittade jag dessa burkar.

Precis så där lagom stora och lagom snygga och kostade dessutom inte en hel förmögenhet som de burkar man kan köpa i en te butik gör.

Dock funderar jag på att göra om dem lite. Har sett sådan där svart griffeltavle färg, som jag är grymt sugen på att inför skaffa mig. Tänkte måla en snygg lite ruta, om det går förstås. Så man slipper gummisnodden runt om med den tråkiga papperslappen.


Hade mina fina tjejer med mig in. Mellan är bättre men inte riktigt bra för skolgång ännu. Däremot så är det ju så super tråkigt att bara vara hemma hela dagen och halva veckan nu. Så då passade det väldigt bra att åka till Gränby med dem. Och då köpte jag dessa burkar på en gång idag, lika bra att passa på. Hur många gånger har man inte funderat & funderat och sen när man ska slå till så finns dem inte kvar längre. *suck*

Hittade även lite snygga kläder/klänningar till tjejerna som absolut fick följa med oss hem. Mini älskar glitter, paltjetter och lull lul, mellan har växt ur nästan alla sina så det var dax att hitta nya favo´s åt henne.


Mellan valde bara den svarta klänningen tills vidare. Mini valde båda plaggen samt 1 liknade tunika som den röda fast i lila färg också.

Jo JAG vet mini är inte riktigt i str 128 ännu, men snart. Och lite förstora kläder är okej så länge hon själv valt dem och har på sig dem dessutom.


Sen passade jag även på att smyga förbi denna butik också.


Mellan var med farmor sin in i våras för att fixa örhängen, men hon låste sig av rädsla och ville ha med trygga mamma. Vi har varit in tillsammans också men hon är så rädd för att det skall göra så ont och blivit riktigt ledsen. Så vi bröt och hoppade över detta. Dock så har hon sina örhängen kvar och granti att komma in när hon vill och få det gjort. Hon vill så gärna men är så osäker på den smärtan som ev kommer att uppstå efter. Dock så är det just örhängen som lockar mest i olika affärer hon är i.Tittar och drömmer samt önskar att kunna våga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar