torsdag 22 november 2012

Sjukstuga..

Igår natt alltså natten mellan tis & ons, låg jag vaken i stort sett hela natten. Varför jo våran mellanbarn , stora tjejen mådde dåligt och ville sova hos oss. Vi som inte vill ha barnen i våran säng längre bäddade i extra rummet istället. Dock så hostade hon i stort sett hela natten och man hörde riktigt hur förkylningen täppte till hennes näsa. Så när klocka ringde på morgon var jag DÖDs trött.


Så det bestämdes ganska raskt att hon fick vara hemma. Vilket nog var väldigt skönt för tjejerna. Vem vill inte ligga på en madrass fram för tv med mystäcke och bara vila igenom dagen. Det jobbiga i sig är ju att hon inte är så pass sjuk dvs totalt utslagen. Så på kvällskvisten hävdar dem ofta att jag är frisk och kan gå imorgon till skolan igen. Medans som förälder både hör och ser hostattackerna och snörvlingarna som kommer ganska tätt fram under dagen. NÄhä, du blir hemma i morgon också ev även på fredag.

Nattens sömn var också ansträngd tydligen. Eftersom jag inte vaknade när mini kom in till oss och smög sig själv ner i sängen. Dock fick jag en chock när jag vaknade och tände lampan. Hela våran säng var i princip ner blodad av näsblod. Mini gick precis upp för att tvätta händerna och ropar förskräck att hon blöder ju MAMMA, näsan blöder. Hon har alltid lätt för få näsblod vid förkylning så det är inget ovanligt, men att jag inte märkte det är konstigt. Brukar alltid få en konstig känsla i kroppen när det är något på tok/på gång.

Så jag tvättade rent henne ganska fort och bäddade ner henne vid tvn i vardagsrummet. Jag började riva ur våra sängkläder och skulle gå in och dra upp hennes rullgardin. Upptäcker att även här inne i hennes säng behövdes också bäddas rent. Tur att man har tvättmaskin, för tänk om man skulle stå och koka vatten i en stor kittel för att kunna tvätta. *AHAAAAAA* hade jag aldrig orkat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar