fredag 9 november 2012

Årets första julklappslista

Igår så kom det tre brev, ett var till varje barn. Något som sysselsatt dem ordentligt kan man säga. Nämligen FARMORS vilja ha få barnens julklapps önskelista. Tur att det hade kommit lite julkataloger i veckan så dom kunde sätta sig ner tillsammans och skriva ner detta.

Klockan är 06:30 i huset. Och det var redan en massa skratt runt köksbordet och många disskutioner om alla leksaker som dels hade skrivits upp men även andra man ev önskade sig.

Storebror hade en kompis som sov över och dem satt tillsammans vid köksbordet åt sin frukost med god aptit och tittade igenom en av leksaks katalogen. Berättade med stor ord vad dem önskade sig osv.


Mellan som är ganska trött av sig om morgonen klev upp nästan direkt. Hon skulle ju fylla på sin lista så farmor kan få dem imorgon. :-D Satt och lyssnade och såg riktigt pigg ut.


Litens lista var redan klar, hon fixade den igår kväll tillsammans med pappa. Stolt berättade hon för dem övriga runt bordet vad hon önskade sig.

En härlig morgon att starta helgen med helt klart.

För mig som vuxen så kommer det först en rus känsla igenom hela kroppen av ångest. Och då är det ångest för att man ska börja hitta och skriva ner det barnen säger och önskar sig. Samtidigt kommer tidsångesten, shit det är snart mitten av nov och jag har inte börjat ännu med denna grej.

Och ju mer barnen pratar om dessa klappar så kommer min egna jul längtan fram. Hur mysigt jag tycker det är med JULEN. Mina barndoms minnen som ploppar upp i huvudet, om hur vi skrev listorna, "pratade" med tomten under fläkten tillsammans med mamma som stog och rökte. Sedan allt julpyssel som vi ägnade oss åt som små. ÅÅ jag älskar att julpyssla. Dock så kommer jag bara ihåg svaga fragment hur vi gjorde alla olika pyssel. Önskar att jag kom ihåg det mer, så jag kan förmedla det till mina barn och föra det vidare åt deras barn.







2 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter! Det är allt bra med kataloger.

    SvaraRadera
  2. Ahh just då är dem väldigt bra att ha, Hanna.

    SvaraRadera