fredag 16 november 2012

En lugn fredag morgon....

sitter just nu och dricker mitt earl grey te, som inhandlats från tehörnan. Med en sked honung i, som kommer ifrån en fritids personal på barnens skola. Dom har egna bin och slungar då sin honung själva. Ibland får jag upp mina egna minnes bilder som barn när jag ska ha honungen. Då jag stod i slungrummet med hörselkåpa över öronen tillsammans med farfar el farmor, och hjälpte dem med de lilla man kunde.

Jag sitter och läser en bok som har gått på tv som en mini serie för inte så länge sedan. Sällan man ser bra svenska mini serier, men denna var grymt bra. Och jag bara kände att jag måste läsa boken också. För att se dels hur mycket info som har lämnat kvar men även vad som inte kom med. Få böcker tar mig med storm, men denna gjorde det på engång. Inte så jag sträck läser men varje tid jag kan få passar jag då på att fortsätta min läsning.

Jag upplever boken lika magisk som mini serien. En bok jag kan rekommendera er andra att läsa. Låna den ifrån bibliotektet så slipper ni köpa den.




Jag har lånat alla mina senaste böcker därifrån och kommer att fortsätta så också. Så suveränt att använda denna länk http://www.bibli.se/ . Vilket gör att man kan sitta hemma och boka böcker på ett lätt sätt.

Min nästa bok på tur blir Zlatan ibrahimovics självbiografi, ligger hemma just nu vid min säng sida och väntar på mig. Tänkte ta mig an den nu i helgen. Är väldigt nyfiken på vad den kan innehålla för info. Då jag personligen tycker Zlatan är helt vanlig människa. Dock visserligen bra på fotboll men inte unik i mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar