söndag 4 november 2012

HÖSTLOV.......HALLOWEEN.

Är alltid trevligt att få spendera med sina fantastiska barn. Vi har hunnit med ganska mycket på denna lediga vecka tillsammans.


Lovet startade vi med att bara slappa runt i våra pyjams och morgonrockar, hela dagen. Blev lite sen frukost, sen lunch och sen middag. Men vi mös med olika filmer i soffan tillsammans under mystäcket. En riktigt slappar dag kan man behöva i mellan åt.

Pappan i huset tyckte dock att det var riktigt fuskit, han fick ju inte vara med oss.

Drog iväg till biblioteket för att lämna tillbaka lite böcker, hela 3 st. Men vi hade så trevligt där och som vanligt hittade vi många nya böcker som bara måste få åka med oss hem. Men på vägen till bilen vart vi fika sugna och drog till närmaste fik. Jag personligen hade tagit med mig fikat hem och fikat vidare hemma i soffa med våra nyfunna böcker, men trio skaran tyckte helt klart annat. Så vi stannade kvar och mös på fiket istället.
















Badade x 2. Ena gången i lokala badhuset och andra gången på fyrishov en fre em. Ska jag aldrig göra om igen. Var så mycket folk att jag fick panik ett par gånger. Med 2 st vilda ungar och 1 som är skraj på 2 föräldrar var en knepig uppgift att lösa upptäckte vi ganska svårt.


Lördagen bestämde vi oss för en lång tur i Uppsala centrum och då med att gå på bio, äta china mat och rund vandring vid allt ljus på Uppsala.




Hotell transylvanien, en ofantligt roligt tecknad film. Rekommenderar jag att ni ser.

Barnens favo stället just nu att äta ute på. Och det har blivit riktigt fint där inne sedan deras upp fräschning. Dock kan jag tycka att ljud nivån är ganska hög i mellan åt.

Vi avslutade denna kväll med att titta på allt ljus runt Uppsala. Och vi var långt ifrån ensamma. *Mysigt* 



Avslutade denna helg med ett släkt kalas där ena kusinen blev riktigt uppvaktad med många roliga presenter.  Sånt är härligt. När barnen sedan kröp till kojs så längtade dem åter igen till skolan och dagiset.
Själv satt jag kvar länge uppe, med min kopp te och var riktigt nöjd med våran vecka tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar