måndag 17 december 2012

Stopp i avloppet

Upptäckte för någon vecka sedan att vattnet steg i tvättstugans golvbrunn, efter jag hand diskade i köket. Påtalade snabbt för maken min, men han sa inte så mycket. Men här om dagen dvs fredags blev det total stopp mellan dessa 2 rum & då vart det fart på honom. Väldigt opraktiskt och kan dessutom bli förbannat dyrt om man inte fixar på en gång. Mina pappa hade lite rens grejor som vi fick låna för att kolla, ifall vi kunde fixa stoppet själv.

Usch vad det bubblade och luktade illa och många lite upp kokat vatten for ner för att ev lösa något stopp, utan bra resultat. Så vi fick ge upp på söndag kväll och ringa efter större grejor, helt enkelt. Idag hade jag precis kommit hem och klivit innan för dörren, så dök pappa upp. Med en riktigt stor rens grej, funkar inte denna så fanns det ytterligare en grej kvar att prova. Hör av er. Sagt och gjort, jag lagade maten i alla hast och såg till att mellan kom till sin aktivitet via en vän till oss. Sen kokades det upp vatten i mängder innan vi började ta oss an vårat stora problem.

Hmm gjosigt och lite äckligt började vi jobbade på med rensbandet. Den mindre kom 5 M ner, sen vart det stopp, denna skulle komma 22 M. Efter mycket bök fram och tillbaka blev jag till slut så trött på detta, att jag full kommligt tömde ner ca 1 dl yes diskmedel. Skum var bara för namnet men tillsammans med massor av kokande vatten så hörde vi plötsligt plogg i avloppet. Ahaahaaaaa vi segrade YES.

Från och med nu kommer vi vara mer nogrann vad som försvinner ner via diskbänken.




 Makens sätt att tala om för hela familjen att kranen är AV STÄNGD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar