tisdag 4 december 2012

Skriver listor...

Jag håller på att uppdaterar alla LISTOR som jag och maken ha knopat ihop. Frågan om dessa listor är igentligen bara för att döva mitt dåliga samvete? Övervåningen dominerar stort på dessa listor, tyvärr.

Men det ger mig en bra överblick på vad som faktiskt är kvar att fixa. Många bäckar små blir ju till en stor Å. Nu har vi bara en massa små bäckar att dränera, så det känns ganska skönt. Största bäcken är j uändå våran golv värme på övervåningen. För nu när temperaturen visar kraftigt minus, så räcker ju inte riktigt värme elementen till. Dessutom så blir temp. väldigt ojämn mellan våningarna. Självklart är det inte frost kallt eller liknade men det är en skillnad. Jag har jagat våran elektriker nu sedan förra årets vinterstart. Men han har inte riktigt tid att fixa allt just nu, låter det. Samt så vet han att både maken och jag inte har tummen mitt i handen. Dvs vi skulle fixa biffen men lite guidning, ungefär som eldragningen på övervåningen. Sen är det ju just nu på vintern och under de kalla dagarna som det märks som mest.








Kom på nu att övervåningen fortfarande saknar julgardiner. Och nu finns det inget kvar, tyvärr. Så det får helt enkelt bli till nästa år, om jag kommer ihåg det då. *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar