måndag 7 januari 2013

Adrenalin styrka.

Allt elände kommer samtidigt säger dem och jag håller med på den punkten. I söndags kväll, hade jag grymt svårt att sova pga av de tidigare telefon samtalet. Mellan stökade också väldigt mycket under tidig natt tid. Kunde inte förstå varför hon var så. Eller jo jag hade mina aningar, men inget jag vill verkligen skulle vara sant. Till slut kom hon ner och kunde inte sova, hon hade smått panik och vi kunde inte riktigt fatta vad som var på G.



Vi bäddade en madrass åt henne i Minis rum, de brukar funka, men nää. Inte denna gång. Maken gick och la sig, han skulle upp tidigt för jobb och jag satte mig på golvet i hallen med Mellan. Tillslut så trillade poletten ner och jag fick svar på hennes reaktion. Mini flyttades omedelbart över till våran säng, för att säkras.

Hela natten höll hon på, panik över att stå så nära toaletten, men hon måste ju. Man kan inte göra på något annat viss vid ev magsjuka. Vart inte mycket till sömn denna natt, liggandes på golvet bredvid hennes madrass, passande vid toaletten och fixa all tvätt. Men tillsammans tog vi oss igenom de, 06 somnade hon till slut på madrassen. Helt utpumpad och så trött. *stackars mellan*

Själv dog jag i minis säng, maken gick till jobbet. Strax efter 07 vaknade jag av panik och rusade in i vårat sovrum. Där Mini stod över säng gaveln och var icke förskonad. Vad fan kommer detta ifrån, vi har inte träffat någon som varit sjuk. Inte vad jag vet. Mellan vaknade och vi flyttade ny bäddade madrassen till vardagsrummet. Bägge tjejerna placerades under täcken och film slogs igång.

Själv la jag mig i soffan och inväntade nästa panik rus till toaletten eller en färdig tvättmaskin.


Min hjälte, hur f*n rent ut sagt klarade man sig utan dessa, förr i tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar