torsdag 17 januari 2013

fix dag på olika sätt.

Idag bestämde jag en tv & dator fri dag för barnen, vilket har resulterat i olika sysslor bland barnen. A var hemma ifrån skolan, kände sig inge vidare i morse & mini E vart väldigt glad över sällskap. Mamma är ganska tråkig att vara ensam med en hel dag, tydligen.


Dock tyckte A att det var riktigt tråkig att inte kunna sitta vid sin kära dator. Men jag var hård, han kunde gott hoppa över det idag och hitta på någonting annat. A talade med STORA ord för mig att han levde minsann inte på stenåldern, "mamma det är 2013 inte 1500 som när du var barn". Men jag gav mig inte. Till slut så ställde han sig i köket och bakade en sockerkaka till fika. Helt själv utan min hjälp. Liten börjar bli stor nu. *SUCK*






Själv har jag haft en fix dag, igen. Köpte vaccum påsar på biltema sist vi var där. Så jag bökade in barnens extra täcken och kuddar efter mycket om och men. Kanon grej, gösses vad mycket plats de blev kvar i lådan.

Fixade den enorma tvätthögen som skulle vikas och sorteras ut. Städade av hela övervåningen i väntan på V.4s måndag då snickarna kommer.


E fick fantasifulla fästisar på sitt kalas förra året. Har länge tänkt att vi ska göra detta, men aldrig blivit av. Hon pysslade för fullt och skapade en robot som sin första fästis. Dock så är det lång torktid, inget hon direkt drar jämt med. Sen ritade hon massa teckningar. Nu kan man ju faktiskt se vad hon ritar utan att behöva fråga henne. Och så tittade vi på hennes tänder, då hon upplever att ena framtanden gör ont. 

*stort* 

Em närmade sig och snön singlade ner utan för fönstret, otroligt vackert. M skulle åka bussen hem efter skolan, så jag och A gick ut för att skotta lite, i väntan på hennes ankomst. Slutade med att JAG skottade och A hoppade runt i snödrivorna och försökte fixa kojan dom byggde vid förra ovädret. 

                                                                               

E vägrar att gå ut, hon gillar inte att klä på sig så jag bröt mitt förbud på tv och dator tid. Hon tittade på Tintin inne och mös med katten. När väl M kom hem och skottningen var klar gick vi in och fikade tillsammans och såg färdigt på filmen.

M fick tvål set i kalas present så det fixade vi också dock med lite pappa hjälp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar