måndag 14 januari 2013

Knep och knåp.

Min bil, lilla blå är trasig sedan en tid tillbaka, nu äntligen vet vi vad som är felet på den. Dock så kan inte mekanikern ta lilla blå förrän på fre denna vecka. Då jag har varit ledig med barnen så har behovet av 2 bilar inte behövts direkt. Men vid denna veckas start går jag in med full kraft och jobbar 6 dagar av 7 dvs min helg. Och precis nu är vi då verkligen i behov av 2 bilar.

Man blir otroligt strandad vid boendes hyvsatt ute på landet och dessutom med dålig buss förbindelse. Då jag har 2 st kvällspass denna vecka också, bussen de alternative som bäst tar mig in. Dock så måste maken hämta mig vid passets slut. För här ute hos oss på landet går bussen in till Uppsala ganska bra men allt mer sällan hem på de senare avgångarna. *suck* Lite synd faktiskt.  

Ett väldigt pusslade för att få allt att gå ihop för oss just nu, men det går. Det måste GÅ.

Längtar tills jag har min lilla blå hel och körbar igen.




  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar