onsdag 9 januari 2013

Ett nytt samtal

Nyss fick jag ett nytt samtal, med lite bättre besked, dock inget som blåser faran över. Personen har i alla fall fått flyttat ur resp. & CIVA. Men ligger fortfarande på en vaktad avd. Det är nu man väntar på att läget ska bli mera stabilt och kan flyttas ner till en vanlig vård avd.

Jag har ju inte kunnat hälsa på pga av tjejerna. Tanken på att ev vara en smittbärare är inget alternativ. Dock så gnager det i mig, att jag inte har kunnat vara där. Har alltid varit där, för detta är inte första gången.
Och jag hoppas att detta inte inträffar igen. Otroligt vad kroppen är fantastiskt, som orkar ta emot så mycket stryk ifrån olika saker. I detta fall är de infektioner, som är riktigt elaka.

Så även fast jag ej har varit där hos dig, så skickar jag dig en blomma och mina tankar.

Sista knoppen slog ut för ett par dagar sedan. Den första vissnade ner. Vad gör man sen med denna blomma  kan man få dom att blomma om igen? Någon som vet?

Berätta gärna i så fall, jag älskar verkligen färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar