måndag 21 januari 2013

Fullt ös medvetslös

Förmiddagen avlöpte riktigt bra för mig och E. Dock så vart det väldigt kallt i mellan åt i huset när byggnissarna sprang ut och in med olika matriel.  Gissa om det vart skitigt, byggdamm kan flyga långt minsann.

Fullt ös medvetslös har det varit hela dagen. Förutom byggnissarna och deras olika ljud så hade A och M med sig var sin kompis hem ifrån skolan. 

14:00 5 barn, 3 bygg jobbare och lilla jag. Plötsligt så kändes huset väldigt litet. Och att man stod nästan på varandra. I dessa lägen så gör man ju gärna lätt för sig. Och så gjorde även jag, kan jag erkänna. Efter som M och kompis inte kunde vara på övervåningen så fick dom trängas med mig och E här nere. 

Då är det bra att ha tv-spel till hands vilket dom använde väldigt flitigt idag. Tur att vi även hade flera handkontroller så att alla kan vara med om dom så vill. Vilket dom faktiskt var. Jösses vad dom skrattade och tyckte var fasligt roligt att umgås tillsammans.


15:30 visste jag att våran frisör skulle dyka upp. Vi hade ju bokat in denna tid strax efter nyåret och jag längtar tills hon skulle komma. Håret växer och det var på tiden att få klippa sig lite. 
Så 15:30 fanns det 5 barn, 2 byggjobbare, frisören och lilla jag i huset. Hon bara garvade vid ankomst. Fattade att jag var lite inklämt i huset men enligt mig så finns det inga problem, bara olika lösningar.

Fort runt och letade efter en bra provisorisk lampa, åt henne. Den vi bruka använda hade byggnissarna, lagt beslag på. Men vi löste allting och klippningen kunde starta. Dock så vart det många skratt i mellan varven pga av ljud och byggnissars olika frågor.

17:15 har vi 1 frisör, 5 barn, elektrikern, maken & lilla jag hemma. Fullt ös medvetslös. Nu är det dax för min tur att sätta mig på klipppallen. Barnen har bytt tv-spel emot datorn och you tube s roliga klipp. Skrattas och äts rostade mackor, för middagen får bli långt senare idag, in ser jag.



Men nu börjar föräldrar droppa in för hämtningar av barn. Och frisören ska bara klippa maken sen är hon färdig för denna gång. 

Köket ser ut som katastrof läge men klipphår, byggdamm och annat på golvet. Och en hungrig katt mitt i allt som gärna sitter där det är som värst. Damsuger av hela neder våningen och röjer köksbordet så att vi kan äta den sena middagen.

19:30 steker jag hamburgare åt barnen, kvällsmat och kvällsfika bakades ihop. Och det åts mat så att det knackade på faten, hungriga barn som uppskattar maten är härligt. 20:30 går elektrikern. Nu har vi planerat in all belysning tillsammans mellan all klippning och färgning. Känns skönt att vi har kommit så här långt.

Barnen förbereds för nattning, jag och maken plastar in trappen, så att inte mer byggdamm ska nå köket.
 Nu snusar barnen i sina sängar, maken och jag varvar ner fram för tvn. Sängen lockar och pockar väldigt, men jag ska bara plocka det sista rycket innan säng dax. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar