torsdag 24 oktober 2013

Försäljningen...och höga ljud på affären

Vad roligt det är att sälja saker på facebook. Dock har jag haft en ruskigt tur med "rätt" köpare. Dvs personer där dom gärna hämtar eller möts upp på en bra plats för bägge parter. Idag leverade jag vinglasen till sin köpare, och samtidigt kunde även passa på att uträtta alla de saker jag hade på min lista som fanns runt omkring.





HELA familjen skulle med ner denna gång, då det skulle köpas kalaspresent, lite läs gott, hämta beställd bok osv. Mina monster älskar att retas och ingen är vare sig bättre eller sämre än den andre på något. *suck* På biblioteket så hittade dom var sin egen sak. Men när klåfingriga mamma ska fram och fota lite så speedas dessa monster upp. *UPS* Och utbryter ett kuddkrig i bibliotekets myshörna. Även stora tuffa A på 12 år är med.


Maken som fanns sittandes på soffan en bit ifrån suckar högljuds och går sin väg efter ett tag. Vilket då får barnen att  avsluta  sin aktivitet. Men här pausar vi bara....... till ICA. Där A ska välja ut lite läs gott, ordet ifrån hans mentor, som skall utnyttjas under hela fredagen. ÅÅÅ SÅ ORÄTTVIST skriker tjejerna ut mitt i hela ica.

*Inte speciellt lågt heller* tårarna väller ut från dessa tjejer som står och nästan hulkar i ord med orättvist i meningen. En rejäl känga till deras stackars mamma dvs jag, som står på mig att inte handla något gott åt dom denna gång. Stark i ordet men visst förstår jag deras tankar. Men dom kommer att komma dit dom med i framtiden. Och när jag påpekar att deras skola ska ha halloween mys imorgon, där utklädning ingår och ev något gott så fnyser bara M åt mig.

*DET ÄR JU INTE SAMMA SAK FRÄSER HON* 

Tur att maken köpte efterätt med sig hem till familjens lycka. Tiramisu, jättegott säger maken, här måste vi fika med. NEJ det var det INTE, oätligt tyckte många runt bordet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar