tisdag 8 oktober 2013

öronspolning

ÅÅ vad jag längtade tills jag åter igen skulle sitta i bilen på väg hem. För då styr jag bilen emot våran husläkargrupp & min läkare. Äntligen har dagen D kommit, då örat skall fixas. Så jobbigt att inte kunna höra ordentligt. Dagen har varit långt och jobbigt med massa oljud och massa ord som hörts fel.

Är inte på topp direkt kan jag avslöja. Men så slog klockan för hemfärd....Äntligen. Tog snabba kliv ur jobbets dörr och nästan rusade igenom gång tunneln till parkeringen och där min bil stod. Vägen hem gick väldans fort, knappt någon trafik och gröna vågen vid alla trafiklysen. *härligt*


Då jag inte stötte på något trubbel på min färd till mitt mål var jag ganska tidig. Men så skönt det var att få anmäla sig och sedan slå sig ner i väntrummet på min tur. I detta väntrum finns det en jättehög stor gammal bokhylla full med massa olika böcker. Funderade på och jag skulle leta efter något läsbart men näää, så skönt att bara få vara ibland. 



............ mitt namn ropades upp av en pigg kvinna. Följde med till ett rum och satte mig ner på britsen. Små pratades och hon plockade fram allt hon hade förberett. Konstigt säger hon efter en titt i örat, den ser ju precis likadan ut som förra veckan. Fixar för att starta spolningen och ökar sakta hastigheten i spolhandtaget. *plupp* smäller det till i örat.


Konstigt är det en gammal topz bit??!! Jo det vart det. på någotvis hade en bit av ena tops luddet fastnat i örat och blivit kvar. Inte konstigt att det inte funkade med revaxöret då skrattade hon. Jag som aldrig stoppar in topzen i örat vid duschning. Hur hamnade den där?? Vi skrattade en stund åt hela situationen, men otroligt glad är jag över att det inte var en vaxpropp. Jag som ä så noggrann med mina öron.



Och jösses vad bra jag hör nu igen.!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar